Zápis ze zasedání FV ze dne 9.9.2013

Zveřejněno: 15. 12. 2013, zapsal: Lukáš Fišer, přečteno: 1848x

Přítomni: pan Zbyněk Tůma, paní Naděžda Celinová, paní Hana Smejkalová

Program:

1) Kontrola pokladny

2) Hospodaření obce Holoubkov za 1-6/2013

3) Hospodaření Základní a mateřské školy a školní jídelny (příspěvková organizace, dále i PO) za 1-6/ 2013

4) Kontrola výběr poplatků

5) Usnesení a závěr

 

1) Dne 9.9.2013 byla provedena k témuž dni kontrola pokladny Obce Holoubkov.

V účetnictví obce Holoubkov se syntetický účet pokladny č 261 skládá ze dvou analytických účtů, a to:

261100 – účet pokladny obecního úřadu

261200 – účet pokladny „Inzuly“ (správce bytového fondu obce, který hospodaří s penězi obce)

Předmětem kontroly byla pokladna obecního úřadu, tudíž účet 26100.

Fyzický stav pokladny k 9.9.2013 byl 33 760,- Kč, což odpovídá schválenému limitu maximální výše hotovosti v pokladně.

Účetní stav poklady k 9.9.2013 byl také 33 760,- Kč.

Rozdíl fyzického a účetního stavu byl roven nule.

Pro stanovení účetního stavu pokladny bylo vycházeno z následujících podkladů:

- účetní závěrka obce k 31.08.2013, kde konečný zůstatek pokladny syntetického účtu 261 byl Kč 17.956,- a konečný zůstatek pokladny obecního úřadu analytického účtu 261000 byl Kč 12.396,-.

- sumář pokladních a účetních dokladů za 1.9. - 9.9.2013 včetně, kde počáteční zůstatek pokladny byl Kč 12 396,- a konečný Kč 33 760,-.

 

2) FV byl předložen rozbor hospodaření obce Holoubkov za období 1-6/2013

Celkové příjmy obce činily Kč 16 088 270,-, tj. 43,3 % z celkových rozpočtovaných příjmů

Procentuální plnění celkových rozpočtovaných příjmu je zkresleno o očekávaný rozpočtovaný příjem z prodeje bytů ve výši Kč 17 M. K 30.6.2013 příjem z prodeje bytů činil 6 455 220,- Kč, tj. 38% z celkového očekávaného prodeje.

Plnění daňových příjmů z celkových rozpočtovaných daňových příjmů činilo 48,7 %, což je proti 1.Q/2013 sice mírný pokles v dynamice těchto pro obec Holoubkov největších pravidelných příjmů, přesto stále optimistický výsledek k vývoji HDP v ČR..

Jednotlivé položky na straně příjmů se zatím naplňují dle očekávání.

Celkové výdaje obce činily Kč 7 850 570,-, tj. 33,7%, z celkových rozpočtovaných výdajů.

Tak nízké procento plnění na straně výdajů je způsobeno zatím velmi nízkými výdaji na plánované investice, což se ve 2. pol. 2013 změní.

Položky na straně výdajů, které měly výraznější plnění než se očekávalo by překontrolovány již při projednání hospodaření obce za 1.Q/2013.

Ostatní položky výdajů se naplňují bez zjevných odchylek od rozpočtu.

Za 1-6/2013 obec hospodařila s přebytkem Kč 8 237 700,-, po očištění o příjem z prodeje bytů byl přebytek Kč 1 782 480,-, což odpovídá standardnímu dosahovanému přebytku běžného rozpočtu v minulých letech.

 

3) FV bylo předloženo plnění rozpočtu  Základní školy, Mateřské školy a Školní jídelny za 1-6/2013 včetně podrobného výkazu a ztrát ve struktuře účtů účetní osnovy.

Celkové příjmy příspěvkové organizace za 1-6/2013 činily 4 026 927,- Kč, tj. 51,58 % z rozpočtovaných ročních příjmů po poslední úpravě rozpočtu.

Celkové výdaje příspěvkové organizace za 1-3/2013 činily 3 909 775,- Kč, tj. 50,10 % z rozpočtovaných ročních výdajů po poslední úpravě rozpočtu.

Rozdíl mezi příjmy a výdaji (schodek) činil  117 152,- Kč.

Jednotlivé příjmy a výdaje příspěvkové organizace se naplňovaly zhruba v souladu se schváleným rozpočtem a případné nesrovnalosti nejsou zásadního charakteru.

 

4) Kontrola výběr poplatků :

Poplatky v příjmu obce nečiní příliš velký podíl. Ve srovnání s daňovými příjmy se jedná cca o 9 % pravidelných běžných příjmů. Jsou ale důležité z pohledu regulace (poplatek ze psa) a provozování některých služeb (odvoz odpadu).

Největší položkou obcí vybíraných poplatků je poplatek za likvidaci odpadů, který pro fyzické osoby občany (FOO) a částečně pro podnikatele (kteří o to mají zájem) zajišťuje obec:

- od občanů: rozpočtován příjem 910 000,- Kč, vybráno 882 390,- Kč, tj. 97 %

- od podnikatelů: rozpočtován příjem 140 000,- Kč, vybráno 150 070,- Kč, tj. 107,2 %

Předpis „popelného“ pro FOO pro rok 2013 stanovený k 31.1.2013 je 914 000,- Kč.

Předpis byl vypočítán na základě aktuální evidence:

- trvale hlášených občanů     1468

- chalup                                      42

- chat                                          98

- bytů                                          33

- cizinců                                      21

a ceny 550,- Kč za evidovanou jednotku.

Předpis „popelného“ pro podnikatele pro rok 2013 vychází z 25 smluv uzavřených mezi obcí a podnikateli je 140 000,- Kč.

Vybrané poplatky za likvidaci odpadu jsou 100% provázány s výdaji obce, která likvidaci odpadu zajišťuje a za 1-6/2013 jí to stálo 684 700,- Kč.

Obec poplatky vybírá od občanů jednou za rok, ale výdaje platí průběžně, proto je evidentní, že poplatky vybrané od občanů výdaje zela nepokryjí a obec tuto oblast dotuje z jiných příjmů.

 

5) Usnesení:

1) Kontrola pokladny bez závad.

2) FV souhlasí s hospodařením obce za 1-6/2013 a doporučuje jej OZ ke schválení.

3) FV nemá k rozpočtovému výhledu žádné připomínky.

4) Při kontrole výběru jednotlivých poplatků nebyly zjištěny žádné závady.

 

Zapsal Zbyněk Tůma, předseda FV dne 9.9.2013.